fbpx

Historie

DKF Group is een moderne facilitaire dienstverlener met een lange historie. Ons familiebedrijf is meer dan 50 jaar geleden opgericht en heeft zijn oorsprong in Utrecht. Tegenwoordig opereren wij landelijk en zijn wij actief voor zeer uiteenlopende opdrachtgevers.

Door onze persoonlijke aandacht is DKF Group de ideale partner voor de opdrachtgever die facilitaire zaken wil uitbesteden aan een vertrouwde partij. Of het nu gaat om dagelijkse schoonmaak, periodiek vloeronderhoud, wekelijkse glasbewassing en/of eenmalig gevelonderhoud van laag- en hoogbouw, onze medewerkers zetten zich 24/7 in om u te ontzorgen op facilitair gebied.

Schoonmaken is een vak, wij zijn dan ook trots op onze medewerkers die dit dagelijks uitvoeren. Wij zorgen voor de juiste opleidingen, instructies, controle, materialen, middelen en begeleiding, zij zorgen voor de juiste uitvoering op uw locaties. Met een gastvrije houding en een glimlach zijn zij niet alleen ons, maar ook uw visitekaartje!

deklopgroup-schoonmaakbedrijf

Onze kernwaarden

Onze kernwaarden zijn de basis van onze bedrijfscultuur. Als geen ander weten wij dat onze kernwaarden een cruciaal onderdeel zijn van ons onderscheidend vermogen en aan de basis staan van ons succes. Onderstaand de kernwaarden waar DKF Group al meer dan 50 jaar succes mee heeft!

N

Betrokken

Wij vinden het belangrijk om te weten hoe het gaat: Hoe het gaat met de klant, met de medewerkers en hoe het uiteindelijke resultaat is. Wij gaan voor een samenwerking en geven oprechte feedback. Wij gaan de confrontatie niet uit de weg en werken altijd met de intentie om elkaar verder te helpen.

N

Gedreven

Wij leven en werken intens met de inzet van energie, enthousiasme en discipline om duurzame resultaten te behalen. We genieten van iedere uitdaging en zijn bereid extra stappen te zetten of, indien noodzakelijk, van het pad af te wijken.
N

Eigen

Iedereen is uniek en komt in zijn / haar authenticiteit het beste tot zijn recht. Voor ons is het dan ook belangrijk dat ieder individu vanuit zijn eigen ik bijdraagt aan het eindresultaat.
N

Onderscheiden

Kwaliteit is één ding, onderscheidend zijn een ander. Maar voor ons zijn beide begrippen onlosmakelijk met elkaar verbonden. We onderscheiden ons met een kwalitatieve dienstverlening en met professionals die werkelijk met hart en ziel en ‘tot aan de knieën’ in uw organisatie staan.
N

Professioneel

Al ons handelen is gericht op professionaliteit. We werken methodisch en daardoor efficiënt en effectief. Kennis is een belangrijk goed binnen DKF Group. We zijn erop gericht om deze kennis te vergroten, met elkaar te delen en te borgen. We zijn zelfkritisch en willen de beste zijn.
N

Reciproque

Voor ons is het essentieel dat we anderen behandelen zoals we zelf behandeld willen worden. Dat geldt wederzijds en heet reciproque. Deze wederzijdsheid betekent voor ons: met respect, oprechtheid en nieuwsgierigheid samen resultaat behalen.
N

Oog voor detail

Wij beseffen dat de kwaliteit van onze dienstverlening wordt bepaald door aandacht voor details.

DKF Group klopt aan deur gevestigde orde

DKF Group timmert al ruim vijftig jaar gestaag aan de weg. De organisatie groeide al die jaren rustig door tot het bedrijf dat het nu is: een familiebedrijf dat bekend staat vanwege de no-nonsens mentaliteit. Afspraak is afspraak bij de dienstverlener die de mens centraal stelt, in alle dienstverlening die wordt aangeboden. Algemeen directeur Michael Kronenburg: “De tijd is rijp voor de volgende stap die ons moet brengen naar de top 10.”

Het was een roerige tijd, waar niet alleen de uitbraak van het coronavirus een bijdrage in had. Samen met directie-adviseur Frans Koch wordt een duidelijke mentaliteit nagestreefd: niet lullen, maar poetsen.

Vooraanstaand mkb-schoonmaakbedrijf

Kronenburg kennen we van GCA Schoonmaak en het daaropvolgende kortstondige huwelijk met Effektief Groep. Behaalde successen geven geen garantie voor de toekomst, maar mede dankzij de nieuwe algemeen directeur gaat het DKF Group voor de wind. Een vooraanstaand mkb-schoonmaakbedrijf dat jaarlijks organisch groeit met allemaal gediplomeerde medewerkers die structureel het proces bij de klant verbeteren en die soms wisselen per afdeling om de optimale kwaliteit te waarborgen. Door blijvend te toetsen en in gesprek te blijven, houden we grip.”

Kwaliteit is meer dan goed schoonmaken

Michael Kronenburg zal duidelijk zijn stempel drukken op het bedrijf. Kronenburg en zijn managementteam vormt de basis voor de toekomst. “Met directe betrokkenheid en extreem korte lijnen”, stelt Kronenburg. “Wij hebben geen opgetuigde kerstbomen als managers en een afspraak is afspraak cultuur. Mede door de ervaring op de werkvloer en het participeren in de operatie zijn we in staat om de klant zeer goed te adviseren en hen te overtuigen over wat zij kunnen verwachten bij dienstverlening van DKF Group. Die verwachting? Dat is schoonmaak op Champions League niveau.”

Het is aan Kronenburg om de verwachtingen te managen en de medewerkers op topniveau te laten presteren. “Partnership is hierin extreem belangrijk. Kijk, DKF Group is een familiebedrijf met kwaliteit dat zich bewust in 2013 heeft laten certificeren op de PSO Prestatieladder, ISO en VCA+. Dit geeft opdrachtgevers vertrouwen. Maar certificeringen geven geen garantie tot succes. Het gaat om de match tussen opdrachtgever met de daarbij behorende werkzaamheden en de toegevoegde waarde die wij kunnen leveren. Als schoonmaak een sluitpost is, dan gaat dit niet werken. Mede daarom blijven wij ook klanten afwijzen en doen wij bewust niet mee met sommige aanbestedingen.”

Hij vervolgt: “Het vak is helaas nog steeds ondergewaardeerd en het imago moet beter. De schoonmaker moet meer een gezicht krijgen. Mede door de toepassing van digitale tools wordt schoonmaak onderdeel van het dagelijkse werkproces van de opdrachtgever waardoor de dienstverlening beter wordt. Wij maken daarmee onderscheid op de werkvloer voor opdrachtgever en werknemers. Mede daardoor is ons verloop nihil en is de klant verzekerd van échte toegevoegde waarde.”

“Mark is een sprekend voorbeeld van de wijze waarop wij ons onderscheiden van de markt. Alleen met de juiste mensen met een affiniteit voor schoonmaak kun je topresultaat behalen”, stelt Frans Koch. “Zonder de juiste mentaliteit en de passie voor het vak is het onmogelijk om aan de gewenste standaarden te voldoen. Daarom zal je bij ons nooit zomaar een accountmanager of rayonmanager zien. Het zijn allemaal vakmensen met kennis van de operatie.”

DKF Group wil verder groeien door overnames

De komende jaren staat vooral in het teken van groei. Kronenburg trekt verder de markt op om te verkennen en te groeien door middel van acquisities. Koch “De komende twee jaar willen we groeien naar 25 miljoen euro omzet om onze positie in de top 10 te consolideren. De eerste stappen op autonome basis zijn al gezet. Zo zijn we inmiddels actief in Londen en op Curaçao en groeien we constant door ons verder te specialiseren.” Om de groei verder te versnellen, wordt gezocht naar bedrijven met een omzet tussen de 7 en 15 miljoen euro die in de gehele breedte van de schoonmaak actief zijn. Kronenburg vult aan: “Het liefst familiebedrijven, die passen qua wij-gevoel heel erg goed bij onze business. Er moet commitment zijn vanuit de gedachte: hoe breder georiënteerd, hoe beter dit aansluit bij onze activiteiten.”

Aan ambitie en kansen in ieder geval geen gebrek, zoveel is duidelijk. DKF Group is onderscheidend op het gebied van farmaceutisch schoonmaken en kan alle reinigingsvraagstukken aan. Kronenburg: “Kantoorschoonmaak kan iedereen. Wij kunnen een klant volledig ontzorgen op het gebied van reiniging, maar ook met receptie- en handymandiensten alsmede in de evenementen schoonmaak.”

Dat nieuwe takken van sport met beide handen worden aangegrepen bleek wel uit het succesverhaal vanuit het Hospital Nobo Otrobanda op Curaçao. Aan DKF Group viel de eer ten deel om de opleveringsschoonmaak van de meest cruciale onderdelen zoals operatiekamers, apotheek- en opdekruimte uit te voeren. In plaats van een legertje mensen te sturen, stak het managementteam zelf de handen uit de mouwen. “Dus eerst aan de studie om vervolgens op geleid te worden. We hebben zelf de mouwen opgestroopt zodat we hier nu ook over kunnen adviseren en we er zeker van zijn dat wij hiervoor geschikt zijn”, aldus Kronenburg die hiervoor vanuit de medewerkers ook een stukje waardering heeft gekregen. Als klap op de vuurpijl heeft de werkreis ook nog eens een grote klant uit Londen opgeleverd van ruim 3,5 miljoen omzet per jaar. Win-win voor de schoonmaakorganisatie DKF Group.

“Tijd is in ons voordeel”

Natuurlijk hakte de coronacrisis er bij DKF Group er ook als een raket in. Naast inkomstenderving, heeft het voor Kronenburg en consorten ook kansen geboden. Zo zijn er verschillende desinfectiezuilen op de markt gebracht en is hygiëne een basisregel geworden bij veel organisaties. En dat is in lijn met de visie uit Vianen, zegt Kronenburg: “Zoals het voor de coronatijd was, zo wordt het nooit meer. Alles staat en/of valt met goede hygiëne. Dat is de basisregel. Let je hier niet goed op, dan zal je hier uiteindelijk voor betalen. Die basisregels met hygiëne moet je onderhouden en daarmee zal schoonmaak niet meer de sluitpost zijn. Daarmee kunnen we een eerlijke boterham verdienen en voldoen aan de zorgplicht van de organisatie en aan de zorgplicht die wij hebben tegenover de toekomstig 1300 personeelsleden die wij op nummer 1 zetten.”